Energija in čisto okolje – izzivi EU in Slovenije
11.04.2011
Dr. Romana Jordan
Cizelj je v petek, 8. aprila 2011, v Centru Evropa v Ljubljani sodelovala na
posvetu Energija in čisto okolje –
izzivi EU in Slovenije: "Okoljska strategija bi morala biti mati vseh strategij,če želimo energijo in okolje povezati!"
Posvet sta organizirala Predstavništvo Evropske komisije v Sloveniji in Urad Vlade RS za komuniciranje in je ena od akcij v okviru partnerstva na področju komuniciranja evropskih vsebin med Evropsko komisijo in Vlado Republike Slovenije. Poleg poslanke so v razpravah sodelovali še Mary Veronika Tovšak Pleterski, direktorica na generalnem direktoratu Evropske komisije za podnebne ukrepe; Hinko Šolinc, vodja sektorja za učinkovito rabo in obnovljive vire energije z Direktorata za energetiko na Ministrstvu za gospodarstvo; Lidija Živčič iz društva za sonaraven razvoj Focus in Vekoslav Korošec z Gospodarske zbornice Slovenije.
Govorci so razpravljali o načrtu za prehod v nizkoogljično Evropo do leta 2050 in o načrtu za energetsko učinkovitost, ki ju je marca 2011 predložila Evropska komisija ter izmenjali stališča o energetski učinkovitosti in doseganju ciljev na tem področju v Sloveniji in v EU.
Dr. Romana Jordan Cizelj je na začetku povezala obe področji, okolje in energijo, ki je največji onesnaževalec okolja. Omenila je zgodnje urejanje energetskega področja v EP, direktivo iz leta 2009 in spregovorila o direktivi o varnem ravnanju z jedrskimi odpadki ter o direktivi za višji cilj pri zniževanju izpustov toplogrednih plinov – za oba dosjeja je poslanka v EP zadolžena kot poročevalka.
Izpostavila je, da je pomembno vse te ravni obravnavati multidisciplinarno in upoštevati vsa področja, od biogoriv, energetske učinkovitosti, jedrskih goriv, napredka na področju premoga, zajemanje in skladiščenje ogljika … Prav ta multidisciplinarnost je razlog, da ti dve direktivi obravnavata tako odbor za industrijo, raziskave in energetiko (ITRE) kot tudi odbor za okolje (ENVI). Poslanka pojasnila, da je EU vodilna na področju podnebnih sprememb, da pa je postopek običajno tak, da Evropska komisija naredi predlog direktive, ki jo obravnavata Evropski parlament in Svet, ki morata predlog soglasno sprejeti. Temu potem sledi zelena knjiga, akcijski načrti in uresničevanje. Bistvena razlika v primerjavi med EU in Slovenijo pa je ta, da Slovenija sicer ima cel kup strategij, od npr. energetske do prometne itd., nima pa okoljske, »ki naj bi bila mati vseh strategij, če želimo energijo in okolje povezati,« je opozorila dr. Romana Jordan Cizelj, ki v Sloveniji pogreša prav to, da v Sloveniji praktično ni akcijskih načrtov za direktive, ki se jih v Evropi pripravi.
Pozvala je tudi k sodelovanju na spletnih posvetovanjih, kjer imajo prebivalci vseh držav možnost povedati svoje mnenje - ko se določena vsebina obravnava v EP, pa poslanci mnenja, izražena v teh posvetovanjih, upoštevajo kar v največji možni meri. Poslanka je opozorila še na projekt U4energy, s katerim razmišljanje energetske učinkovitosti uspešno prenašajo tudi med najmlajše.
deli
Tweet |
« nazaj | ↑ na vrh |